Nominatie voor shoppingcenter Gent Zuid

Op woensdag 26 oktober 2011 organiseerde Comm’sa voor Shopping Gent Zuid de actie “Gratis retro schoudertas”. Alle Gentse studenten hoger onderwijs kregen in het shoppingcenter een schoudertas met vooraan in retrostijl de boodschap ‘I love Gent’ en achteraan ‘Gent loves me’: zo kon de gelukkige eigenaar bij zijn thuiskomst in Antwerpen, Brugge of Kortrijk de tas simpelweg omdraaien als hij geen kleur wilde bekennen.
De actie werd aangekondigd via Facebook en Twitter, advertenties in het studentenblad Schamper en De Gentenaar, radiospots op de studentenzender Urgent.fm, banners op diverse websites, A0-posters op de campussen en de verdeling van flyers en affiches in het studentenmilieu. Deze laatste organiseerde op dezelfde dag en plaats de ‘Gent loves me DAY’, een muzikale liveshow met sfeerreportages, interviews en verschillende gastoptredens.

We hadden 2.900 schoudertassen voorzien en op voorhand duidelijk de ‘op is op’-formule gecommuniceerd. We rekenden op zo’n 2.000 bezoekers maar werden - zoals je in bovenstaand filmverslag kan zien - overvallen door meer dan 4.500 studenten.

De Solal Marketing Awards bekronen de ‘best practices in retailmarketing’ in Europa en Zuid-Afrika. Ze werden op 15 mei uitgereikt in Londen. Shopping Gent Zuid viel jammer genoeg net buiten de prijzen maar als ‘kleine speler’ was die nominatie op zich al een mooie kers op de taart.